REMINDER : Ontbijtb(k)oek - Gastspreker Clo Willaerts

Clo Willaerts - Het Conversity Model. Clo Willaerts is een ongelooflijk bezige bij. Clo is Social Media verantwoordelijke van Sanoma Magazines (Humo, Libelle, Flair, etc.) en business unit manager van Conversity.be, de Sanoma afdeling die zich specialiseert in Social Media ‘conversie’ .

Clo beschrijft zichzelf op haar blog www.bnox.be als volgt: Mother of two. Chocolate lover. Internet fanatic. Organiser of Brussels Girl Geek Dinners. Author of "The Conversity Model" and business unit manager of conversity.be. Lazy sins: enjoys reading books in bath. And hopes the web 3.0 will do her groceries.  Social Media zoals Twitter, Facebook, Netlog, etc. zijn ‘hot’ vandaag. Het is al een hele tijd geleden toen Vincent Van Quickenborne (@vincentvq) als enige Vlaamse politicus aanwezig was op Twitter. Vandaag wijden main stream media zoals Ter Zake een hele reeks aan dit fenomeen. Telkens er over Social Media gesproken wordt in de kranten of op radio of televisie, dan is Clo een graag geziene gast. Op haar eigen vlotte manier brengt ze nieuwe en verrassende inzichten over dit fenomeen. In maart publiceerde Clo een boek waarin ze haar opgedane kennis neerschreef. Ze focust hierbij op hoe sociale media nuttig kunnen ingezet worden door bedrijven en organisaties. Op de website van de uitgever Lannoo staat de volgende korte beschrijving te lezen van het boek: Winst maken met Facebook, LinkedIn en Twitter Eindelijk een boek dat zegt hoe social media kunnen opbrengen. Het Conversity Model is nieuw, revolutionair en effectief. Het is een concept dat marketeers handig van pas komt om hun weg te vinden in de social media. Leer hoe u de conversaties van uw consumenten stuurt zonder ze te verstoren of naar u toe te trekken. Met tal van cases, praktische tips en talloze links naar tools die u inspireren bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw nieuwe marketingplannen. Ze beweert trouwens dit boek in één week geschreven te hebben. En dit met hulp van Social Media maar ook van zeer traditionele hulpmiddelen zoals een Moleskine. Na deze boekbespreking zal u zich dus nooit meer afvragen hoe u Facebook, Twitter en andere social media tools kan inzetten binnen uw bedrijf! PS: Volgt u al @dehanze op Twitter en De Hanze LinkedIn groep?  Praktisch : Aandacht : gewijzigde locatie ! Leonardo Hotel Brugge - Chartreuseweg 20 - 8200 Brugge

Rapport van de activiteit: