Bedrijfsbezoek met De Hanze op 19 mei 2022 bij UMBROSA in Roeselare


Hanzelid Johan Houbart zorgde er graag voor dat we op 19 mei op bedrijfsbezoek kunnen gaan bij Umbrosa.

 

“The most beautiful umbrellas in the world, made in Belgium!”

Umbrosa groeide op 15 jaar tijd uit tot een bedrijf met naam en faam tot ver buiten onze landsgrenzen, en staat gekend voor zijn unieke schaduwproducten. Bescherming tegen de zon in een stijlvolle outdoor setting, een duidelijk statement van zowel elegantie als ingetogen eenvoud en dit in combinatie met een nooit geziene ergonomie.

Umbrosa kiest zeer bewust om te werken met internationale designers en uitsluitend in België te produceren. Hun collecties worden naar 90 landen geëxporteerd en wereldwijd gebruikt op de mooiste terrassen en bij de bekendste hotelgroepen.

Bij Umbrosa staat het menselijke aspect centraal. Hun vier waarden zijn door iedereen gekend en gedragen: Passie, Persoonlijke groei, Praten en Perfectie. Deze waarden worden doorheen het ganse bedrijf doorgetrokken en beleefd. Als kers op de taart heeft Umbrosa een “Umbrosa Feest Comité” dat zich engageert voor de organisatie van verschillende leuke activiteiten.

Bij Umbrosa kijken ze uit naar onze komst, en wij kijken ook hard uit naar dit bezoek!

Bedankt Johan!

=> Inschrijven via Peepl

Rapport van de activiteit:

Te gast bij Umbrosa op 19 mei 2022.

Bedrijfsbezoek onder de parasol.

 

We waren zeer welkom bij Umbrosa voor een bedrijfsbezoek en werden hartelijk ontvangen in Roeselare door de CEO Christophe Haemers en door Hanzelid Johan Houbart.

 

Umbrosa zit in het segment van de outdoormarkt, en laat dit nu net een niche markt zijn. De CEO is overtuigd van de superieure kwaliteit van hun producten en spreekt dan ook gepassioneerd en met trots over “de mooiste parasols ter wereld”.

Hij heeft het over de 3 productwaarden van Umbrosa, nl. Identity, Smart en Emotion. Daarnaast worden ook de 4 bedrijfswaarden besproken, Passie, Praten, Perfectie en Persoonlijke groei. Ook de zachte waarden zijn zeer belangrijk in het bedrijf.

Wat heb je nodig voor je onderneming? Mensen en Middelen. Het Umbrosa team, of de Umbrosa Family, telt 40 medewerkers en daarnaast ook stagiairs en freelancers.

De processen beginnen bij het ontwerpen, daarna het produceren (met grondstoffen die voor 95% uit Europa komen!) en daarna komt de verkoop. Bij de verkoop valt op dat de particuliere markt de laatste jaren geboomed heeft t.o.v. de projectmarkt, en Corona zit hier natuurlijk voor iets tussen. Nu de pandemie aan het voorbijgaan is, neemt de projectmarkt weer de grootste hap van de verkoop. Er is export naar 80 landen!

 

Het bedrijf werd opgericht in 2007: Umbrosa NV, Clear focus on shade.

De rode draad doorheen het ondernemers- en groeiverhaal van Christophe Haemers is dat je niet noodzakelijk àlle opportuniteiten moet aannemen. Het verhaal is een verhaal van vallen en opstaan, en er telkens slimmer uitkomen. Ondertussen werd in 2017 een groot gebouw gezet en lopen de activiteiten goed en professioneel. Momenteel wordt de Amerikaanse markt gestadig veroverd. De productie wordt weliswaar in België verdergezet met de focus op perfectie en efficiëntie.

En wat is dan nu de ambitie van de CEO van Umbrosa? Op eigen kracht 3 keer zo groot worden!

We wensen hem hierbij veel succes!

Een leerrijk bedrijfsbezoek, hartelijk dank aan Christophe en Johan!