Bedrijfsbezoek met De Hanze op 19 mei 2022 bij UMBROSA in Roeselare

Hanzelid
Johan Houbart zorgde er graag voor dat we op 19 mei op bedrijfsbezoek kunnen
gaan bij Umbrosa.
“The most
beautiful umbrellas in the world, made in Belgium!”
Umbrosa groeide op 15 jaar tijd uit tot een bedrijf met naam
en faam tot ver buiten onze landsgrenzen, en staat gekend voor zijn unieke
schaduwproducten. Bescherming tegen de zon in een stijlvolle outdoor setting, een
duidelijk statement van zowel elegantie als ingetogen eenvoud en dit in
combinatie met een nooit geziene ergonomie.
Umbrosa kiest zeer bewust om te werken met internationale
designers en uitsluitend in België te produceren. Hun collecties worden naar 90
landen geëxporteerd en wereldwijd gebruikt op de mooiste terrassen en bij de
bekendste hotelgroepen.
Bij Umbrosa staat het menselijke aspect centraal. Hun vier waarden zijn door iedereen gekend en gedragen: Passie, Persoonlijke groei, Praten en Perfectie. Deze waarden worden doorheen het ganse bedrijf doorgetrokken en beleefd. Als kers op de taart heeft Umbrosa een “Umbrosa Feest Comité” dat zich engageert voor de organisatie van verschillende leuke activiteiten.
Bij Umbrosa kijken ze uit naar onze komst, en wij kijken ook
hard uit naar dit bezoek!
Bedankt Johan!
=> Inschrijven via Peepl
Rapport van de activiteit:
Te gast bij Umbrosa op 19 mei 2022.
Bedrijfsbezoek
onder de parasol.
We waren zeer welkom bij Umbrosa
voor een bedrijfsbezoek en werden hartelijk ontvangen in Roeselare door de CEO
Christophe Haemers en door Hanzelid Johan Houbart.
Umbrosa zit in het segment van de
outdoormarkt, en laat dit nu net een niche markt zijn. De CEO is overtuigd van
de superieure kwaliteit van hun producten en spreekt dan ook gepassioneerd en met
trots over “de mooiste parasols ter wereld”.
Hij heeft het over de 3
productwaarden van Umbrosa, nl. Identity, Smart en Emotion. Daarnaast worden
ook de 4 bedrijfswaarden besproken, Passie, Praten, Perfectie en Persoonlijke
groei. Ook de zachte waarden zijn zeer belangrijk in het bedrijf.
Wat heb je nodig voor je onderneming?
Mensen en Middelen. Het Umbrosa team, of de Umbrosa Family, telt 40 medewerkers
en daarnaast ook stagiairs en freelancers.
De processen beginnen bij het
ontwerpen, daarna het produceren (met grondstoffen die voor 95% uit Europa
komen!) en daarna komt de verkoop. Bij de verkoop valt op dat de particuliere
markt de laatste jaren geboomed heeft t.o.v. de projectmarkt, en Corona zit
hier natuurlijk voor iets tussen. Nu de pandemie aan het voorbijgaan is, neemt
de projectmarkt weer de grootste hap van de verkoop. Er is export naar 80 landen!
Het bedrijf werd opgericht in
2007: Umbrosa NV, Clear focus on shade.
De rode draad doorheen het
ondernemers- en groeiverhaal van Christophe Haemers is dat je niet noodzakelijk
àlle opportuniteiten moet aannemen. Het verhaal is een verhaal van vallen en
opstaan, en er telkens slimmer uitkomen. Ondertussen werd in 2017 een groot
gebouw gezet en lopen de activiteiten goed en professioneel. Momenteel wordt de
Amerikaanse markt gestadig veroverd. De productie wordt weliswaar in België verdergezet
met de focus op perfectie en efficiëntie.
En wat is dan nu de ambitie van
de CEO van Umbrosa? Op eigen kracht 3 keer zo groot worden!
We wensen hem hierbij veel
succes!
Een leerrijk bedrijfsbezoek,
hartelijk dank aan Christophe en Johan!